Το νησί

ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διαδρομή Νο 3: Χώρα-Συνετί-Κοχύλου-Κόρθι

Διάρκεια διαδρομής: 6,5 ώρες

Το μονοπάτι αυτό ήταν μέχρι τη δεκαετία του '50 ο μόνος δρόμος που συνέδεε τη Χώρα με το Κόρθι στα νότια του νησιού. Θα το βρούμε στην άκρη της παραλίας "Παραπόρτι" της Χώρας και είναι ανηφορικό στην πλαγιά προς το ελικοδρόμιο. Εκεί, σε δέκα λεπτά, συναντούμε άσφαλτο, την οποία διασχίζουμε και βρίσκουμε το καλντερίμι που κατηφορίζει προς τη γραφική και απόμερη παραλία "Λύδι". Ανηφορίζουμε και ξανασυναντούμε την άσφαλτο προς το Συνετί. Κατηφορίζοντας το δρόμο γιά το Συνετί, βρίσκουμε στα δεξιά μας τσιμενταρισμένο μονοπάτι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού, περνώντας από μιά μικρή πλατεία με καφενείο, βρύση, κλπ. Από εδώ το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικά και μας βγάζει έξω από το χωριό.

Προχωράμε στο δρόμο γιά περίπου 1000 μέτρα, έχοντας στα αριστερά μας την επιβλητική ρεματιά. Σύντομα θα συναντήσουμε στα αριστερά μας το χωμάτινο μονοπάτι που κατεβαίνει την πλαγιά. Κατηφορίζοντας στο φαράγγι των Διποταμάτων φτάνουμε σύντομα στο γραφικό τοξωτό γεφύρι και έναν καλοδιατηρημένο νερόμυλο. Μέσα στο φαράγγι μήκους 6 χιλιομέτρων, που εκτείνεται από το Βουνί μέχρι την παραλία του Συνετίου, υπάρχουν δεκάδες νερόμυλοι, οι οποίοι ήταν σε λειτουργία και έφτιαχναν αλεύρι μέχρι τη δεκαετία του '50. Πολλούς από αυτούς μπορείτε να τους δείτε εύκολα κατά μήκος του μονοπατιού. Μετά το γεφύρι, το μονοπάτι γίνεται πλέον ανηφορικό με κατεύθυνση το Κοχύλου.

Ανεβαίνοντας το καλντερίμι και μετά από σύντομη πορεία στο μικρό οροπέδιο δίπλα από το Επάνω Κάστρο, φτάνουμε στο Κοχύλου. Αξίζει η παράκαμψη γιά μιά επίσκεψη στο Κάστρο με τη μακρόχρονη ιστορία και την επιβλητική θέα. Στο Κοχύλου το μονοπάτι περνά από το κέντρο του, την εκκλησία του Αη Γιώργη και το καφενείο. Το μονοπάτι από δω και πέρα κατηφορίζει ομαλά και είναι καλοδιατηρημένο.

Η κατάβαση από το Κοχύλου διαρκεί μισή ώρα και οδηγεί κατευθείαν στη θάλασσα και στο όμορφο παραθαλάσσιο χωριό του Ορμου Κορθίου.